שר החקלאות אורי אריאל וראש רשות השירות הלאומי-אזרחי שר שלום ג'רבי חנכו במרכז שלוה בירושלים את סיכת השירות החדשה שתינתן למשרתי השירות הלאומי.

אריאל וג'רבי העניקו את הסיכה לבנות השירות בעמותת שלוה, אותה יענדו בעת פעילותן ההתנדבותית עם ילדים עם מוגבלויות.

מנכ״ל שלוה, יוחנן סמואלס: ״אנו רואים את משרתי השירות הלאומי כחלק ממשפחת שלוה, ומעריכים את עבודת הקודש שהם מבצעים מדי יום. במעמד זה אני מודה לשר אורי אריאל ולמנכ״ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר שלום ג׳רבי, על שיתוף הפעולה וההחלטה להעניק את הסיכה, לראשונה, לבנות השירות שלנו.״

 

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל, שנאם בטקס, אמר: ״המתנדבים בשלוה מהווים את ה׳סיירת׳ של השירות הלאומי, ועבודתם כאן לא פחות חשובה ומאתגרת משירות ביחידות צבאיות שונות. אני שמח להעניק לכם היום את הסיכה המיוחדת, שתוענק בהמשך ל-18 אלף המתנדבים בשירות הלאומי״.

 

מנכ״ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר שלום ג׳רבי, אמר: ״אנו רואים חשיבות רבה בפועלם של משרתי השירות הלאומי, וחשוב לנו שאנשים יכירו ויוקירו את עבודתם. אני מודה למנכ״ל שלוה, יוחנן סמואלס, על שנרתם , ראשון, לייחד את השירות הלאומי, כאשר המתנדבות במרכז יהיו הראשונות לענוד את הסיכה״.

במרכז שלוה בירושלים 73 משרתי שירות לאומי (72 בנות ובן אחד), מתוכם 5 בנות המתמודדות עם מוגבלויות שונות בעצמן: שתיים סולניות ב"להקת שלוה", שתיים משולבות בגנים הקיימים במרכז, ובת שירות נוספת מקיימת סדנאות יצירה במרכז עבור האוכלוסיה הכללית, כחלק מערך השילוב בקהילה.

למעלה מ-50 בנות שירות מתגוררות במרכז עצמו, הנחשב לאחת המסגרות המבוקשות ביותר לשירות לאומי.

למשרתי השירות הלאומי בשלוה אחריות רבה, והם מקיימים עם החניכים פעילויות ספורט, העשרה ופנאי, ובנוסף מעבירים להם שיעורים במטרה להקנות להם כישורי חיים שאינם נלמדים בבתי הספר – הכל תוך שמירה על קשר הדוק עם הורי הילדים.

כמו כן, משמשים בני השירות הלאומי בשלוה כמדריכים צמודים בתכנית הנופשון, במסגרתה לנים הילדים במרכז עצמו, וזאת במטרה לאפשר להוריהם להקדיש את זמנם ותשומת לבם לשאר בני הבית, וכמובן למנוחה.

מדי שנה אמונים המתנדבים גם על ה"פסטישלוה", המופע הגדול ביותר בארץ בהשתתפות ילדים עם צרכים מיוחדים, הפתוח להורים ולקהילה הרחבה; על מחנה הקיץ המשלב 300 ילדים עם מוגבלויות ו-300 ילדים מתנדבים בגילם; וכן על הפנינג פורים, חנוכה ופעילויות שוטפות.

בני השירות הלאומי המגיעים לשלוה עוברים הכשרה אינטנסיבית לעבודה עם בעלי מוגבלויות, זוכים לליווי צמוד מעובדים סוציאליים וכן להדרכות צוותיות.

רבים מהם בוחרים להשתלב, גם בתום תקופת השירות הלאומי בעמותת שלוה, בעבודה עם בעלי צרכים מיוחדים.