לאחר הכנות מרובות התרגשנו לפתוח לראשונה את גן השילוב של שלוה. גן השילוב הינו גן עירוני ייחודי המיועד לילדים בגילאי 4-5. בגן ילמדו ילדים עם התפתחות נורמטיבית לצד ילדים עם מוגבלויות מגני החינוך המיוחד של שלוה. מודל השילוב הייחודי של שלוה מונע מהאמונה כי שילוב מטפח את יכולתם של אנשים עם מוגבלויות לחיות חיים משמעותיים של כבוד מחד, והכנת החברה עצמה לקבלת אנשים עם מוגבלויות מאידך. הרעיון העומד בבסיס המודל הוא, יצירה של סביבה נוחה לחשיפה הדדית בין האוכלוסיות, העלאת ההזדמנויות הטמונות בהפריה הדדית לתודעה הציבורית ובסופו של התהליך יצירת חיבור חזק ברמה הפרטית, המשפחתית והקהילתית.

השילוב בגני הילדים של שלוה נשען על המודלים המתקדמים בעולם בהובלת צוות איכותי שעבר הכשרה ייעודית לנושא ברשות גננת מומחית. היתרונות לילד המשולב רבים – בנוסף להקניית ערכים חשובים כמו סובלנות חברתית ושוויון בין-אישי יקבל הילד תשומת לב אישית ועזרים נוספים התורמים להתפתחותו.

"ילדים החשופים לילדים עם צרכים מיוחדים נעשים מודעים יותר להבדלים בין בני אדם ופחות חוששים מהבדלים אלה" אמר קלמן סמואלס, יו"ר ומייסד שלוה המקדיש יחד עם רעייתו מלכי את חייו לקידום אנשים עם מוגבלויות כמו בנם יוסי שנפגע קשות בעקבות טעות טראגית בטיפול רפואי ששיתקה, עיוורה ופגעה בתפקודו המוטורי ומאז הוא עוסק בתחום. "השילוב מכין את הילדים לחיים בעולם רב-תרבותי ומחנך לערכים של כבוד לזולת ועזרה הדדית".

 

ראש העיר ניר ברקת שליווה את בניית המרכז הלאומי לטיפול בילדים בעלי צרכים מיוחדים "שלוה", הגיע לחנוך את גן השילוב במרכז הלאומי שלוה ואמר "זהו יום גדול לעיר ירושלים ולמדינת ישראל ואני שמח וגאה לפתוח את גן השילוב במרכז הלאומי החדש של שלוה. המרכז ישרת אלפי ילדים עם מוגבלויות וידאג להתפתחותם התקינה ולשילובם בחברה הישראלית. אני גאה בשותפות ארוכת השנים עם שלוה ומתרגש לראות את הגשמת החזון הגדול אשר ישנה את פני החברה".

הורי הילדים ליוו בהתרגשות רבה את ילדיהם ביום הראשון והביעו את שמחתם למהלך החינוכי הייחודי באמצעותו יחשפו ילדיהם לילדים המיוחדים החיים בקרבנו ובכך כבר מגיל צעיר ילמדו לקבל את השונה ויעצימו את רוח הנתינה לזולתם.