פרס "בוני ציון" ע"ש סילבן אדמס, המוענק מדי שנה ע"י ארגון "נפש בנפש", במטרה להוקיר עולים מארצות דוברות אנגלית על תרומה משמעותית למדינת ישראל, הוענק השנה למייסד ונשיא עמותת שלוה, קלמן סמואלס, בתחום קהילה ופעילות התנדבותית.

 

קלמן סמואלס נולד וגדל בוונקובר, קנדה.  בשנת 1970, בהיותו סטודנט באוניברסיטת בריטיש קולומביה, הגיע קלמן לביקור של שבועיים בישראל בדרך ללימודי קיץ בצרפת. קלמן התאהב בתרבות ובמורשת היהודית והחליט להישאר בישראל, למד לימודי יהדות ובהמשך הוסמך לרבנות.

קלמן פגש את אשתו מלכי בישראל, ולאחר נישואיהם עברו השניים להתגורר בירושלים.

. בשנת 1977, בנם השני, יוסי, נפגע בגיל 11 חודשים מחיסון משולש פגום אשר הותיר אותו עיוור, חירש והיפראקטיבי.  לאחר 7 שנים ללא תקשורת, חווה יוסי פריצת דרך תוך שלמד לתקשר באמצעות איות שפת הסימנים בכף ידו.

מתוך הכרה בנס הגדול שהתרחש עם יוסי, ורצון לסייע למשפחות אחרות המתמודדות עם מצבים דומים, הקימו מלכי וקלמן בשנת 1990 את שלוה, האגודה הישראלית לטיפול באנשים עם מוגבלויות ושילובם בחברה.   מה שהחל כתוכנית אחת לשעות אחר הצהריים עם שישה ילדים בדירה שכורה, הפך עם השנים למרכז הגדול והמוביל בישראל לטיפול באנשים עם מוגבלויות, תמיכה במשפחותיהם ושילובם בחברה.

 

כיום, שלוה משרתת במרכז הלאומי הגדול והמתקדם בישראל כ-2,000 ילדים מגיל לידה ועד לבגרות, בשלל תכניות הפועלות סביב השעון. המרכז הלאומי, המתפרס על שטח של 20,000 מטרים מרובעים בליבה של ירושלים, מוביל בתחום המחקר והפיתוח של תכניות פורצות דרך וחדשניות, ומהווה מודל לשילוב נכון של אנשים עם מוגבלויות בחברה.

קלמן הקדיש את 28 השנים האחרונות לפיתוח שירותים ראויים לאנשים עם מוגבלויות, העצמת המשפחות והפצת רעיון השילוב המשנה את פני החברה בישראל ובעולם.