כחלק מביקורם ההיסטורי בגלוי של חברי המשלחת מעמותת "זוהי בחריין" בישראל, הגיעה בטסי מת'יסון, נשיאת עמותת "זוהי בחריין" והיועצת הבכירה למלך, למפגש יחיד מסוגו במרכז הלאומי שלוה בירושלים.

עמותת "זוהי בחריין", המונה 24 אנשים מכל הדתות – כמחציתם ערבים סונים ושיעים, הגיעה לישראל בראשותה של מת'יסון, במטרה לשאת מסר של סבלנות ושלום,

ונשיאת העמותה החליטה לבקר במרכז 'שלוה' משום שמדובר במרכז המשמש מודל עולמי לטיפול באנשים עם מוגבלויות, וכן המרכז הגדול והמתקדם בישראל לאוכלוסייה זו.

 

מת'יסון הגיעה לביקור בליווי הרב אברהם קופר, מנהל מרכז "שמעון ויזנטל" בלוס אנג'לס, והשניים זכו לסיור אישי בבניין העמותה עם מייסד שלוה, קלמן סמואלס.

במסגרת הביקור, צפו מת'יסון וקופר בסרטון המתעד את פעילות הארגון, סיירו בשלל מתקני המרכז, ביניהם בגני הילדים, מרפסות הנוף, מגרש הכדורסל, בריכות השחיה וכו'; פגשו את הילדים המטופלים והלומדים במרכז, וכן קינחו בארוחת צהריים ב"קפה שלוה", הממוקם בתוך המרכז ומעסיק אנשים עם מוגבלויות.

כמו כן נפגשו השניים עם יוסי סמואלס, בנו של מייסדי העמותה, שבעקבות הטיפול בו הוקמה העמותה.

יוסי,  עיוור וחירש המתקשר באמצעות שפת הסימנים בכפות ידיו, שוחח עם בטסי ארוכות, הודה לה על ביקורה, ואיחל למלך בחריין הצלחה בשמירה על השקט במזרח התיכון.

בסיום הביקור שלח קלמן סמואלס  עם מת'יסון מתנה למלך בחריין: צלחת נוי ייחודית בשילוב פרפרים, שיצר האמן דוד גרשטיין. קלמן הסביר למת'יסון כי לסמל הפרפר משמעות רבה עבור שלוה – כל ילד המטופל בעמותה משול לפרפר, הנולד כגולם ולאט לאט פורש כנפיים.

 

קלמן סמואלס, מייסד שלוה: "הביקור של ראש המשלחת מבחריין היה מרגש במיוחד, שכן נראה היה כי בטסי נקשרה באופן מיידי לעמותה ולילדי שלוה. בטסי אמרה כי מעולם לא ביקרה במרכז מיוחד ומתקדם כל כך, ואני בטוח כי נשמור על הקשרים, ואף נעמיק אותם בעתיד".